پاشاتویز اینجاست .. .. .. .. .. جایی که ما هوای بچه هاتونو داریم .. .. .. .. ..

مطالب وبلاگ

چگونه حیوانات را به کودکان معرفی می کنیم
راه های تشویق کودکان به خواندن و مطالعه
گرمایش زمین به زبان کودکان
چه نوشت افزاری بخریم؟
اسباب بازی فکری مونته سوری چه نوع اسباب بازی هایی هستند و چه فوایدی دارند؟
فواید آب بازی برای کودکان در فصل تابستان
عصابانیت کودکان رو مدیریت کنیم
اهمیت پذیرش چالش ها برای کودکان خردسال
نحوه انتخاب کتاب برای کودکان
بخونید:  جلوگیری از سرما خوردگی در کودکان در زمستان
۵ نکته کلیدی در خصوص یادگیری در دبستان
چند راه برای آموزش همیاری به دیگران  برای کودگان
بررسی علل خجالتی بودن کودکان
بهترین اسباب بازی برای بچه ها
بخوانید: چند نکته آموزنده (ویژه ماه مهر (D:) ( منبع:www.parents.com)
  ده حقیقتی که درباره کودکان باید بدانید (قسمت دوم)
10 حقیقتی که درباره کودکان باید بدانید (قسمت اول) منبع: UNICEF

ده حقیقتی که درباره کودکان باید بدانید (قسمت دوم)

Wednesday، ۱۶ Shahrivar ۱۴۰۱

ده حقیقتی که درباره کورکان باید بدانید (قسمت دوم) منبع: UNICEF

6. کودکان اولین دانشمندان هستند. بازی به کودکان فرصت های زیادی برای تفکر و حل مشکلات می دهد. کودکان می توانند با بازی با قابلمه و تابه، فنجان و قاشق و سایر وسایلِ تمیز و البته ایمن موجود در خانه که خطری برای کودک ندارد یاد بگیرند. آنها با ضربه زدن، انداختن و گذاشتن اشیا در ظرف و بیرون آوردن اشیا از جعبه یاد می گیرند که چطور با مشکلات روبرو و راهی برای حل آن پیدا کنند. کودکان با چیدن اشیا روی هم و تماشای افتادن اشیا و آزمایش صدای اشیاء مختلف با برخورد آنها به یکدیگر، یاد می گیرند. بازی مانند "کار" کودکان است.

7. تلاش برای بهبود رشد اولیه کودک یک سرمایه گذاری است نه هزینه. به ازای هر دلاری که برای بهبود رشد کودک خرج می شود، بازده می تواند 8.14 دلار باشد. نسبت بازده/هزینه در اوایل کودکی بالاترین میزان است.

8. به حرکات، صداها و گریه های فرزندانتان توجه کنید. کودکان برای بیان نیازهای خود ارتباط برقرار می کنند. به عنوان مثال، نوزادان گرسنگی را با ول کردن، مکیدن دست یا حرکت سر خود به سمت سینه نشان می دهند. با استفاده از این نشانه‌ها، یک مراقب می‌تواند یاد بگیرد که قبل از شروع گریه، تشخیص دهد که کودک چه زمانی گرسنه است.

9. رشد کودک را می توان با فعالیت های ساده مناسب سن که می توان به راحتی در خانه انجام داد، ارتقا داد. به عنوان مثال، برای کمک به کودک برای دنبال کردن یک شی، می توانید یک فنجان رنگارنگ را دور از دسترس کودک خود نشان دهید. وقتی مطمئن شدید که کودک فنجان را می بیند، آن را به آرامی از یک طرف به طرف دیگر و بالا و پایین، جلوی کودک حرکت دهید. سپس فنجان را نزدیکتر کنید. کودک را تشویق کنید تا دستش را دراز کند و دسته را بگیرد. تلاش های او را تحسین کنید.

10. کپی کردن صداها و حرکات کودک یک بازی ارتباطی خوب را شروع می کند. این به مراقب کمک می کند تا از نزدیک به کودک نگاه کند، نسبت به صداها و حرکات کودک حساس باشد و از راهنمایی کودک پیروی کند - به او پاسخ دهد. حتی قبل از اینکه کودک بتواند صحبت کند، از اینکه بتواند از طریق صداها و حرکات خود ارتباط برقرار کند، لذت می برد.