پاشاتویز اینجاست .. .. .. .. .. جایی که ما هوای بچه هاتونو داریم .. .. .. .. ..

اهمیت پذیرش چالش ها برای کودکان خردسال

Thursday، ۲۴ Farvardin ۱۴۰۲

زندگی پر از چالش است، پس چگونه می توانیم به آماده سازی کودکان برای مقابله با آن چالش ها و موفقیت کمک کنیم؟ الن گالینسکی نویسنده در کتاب خود با عنوان «ذهن در حال ساخت: هفت مهارت ضروری زندگی که هر کودکی به آن نیاز دارد» توضیح می‌دهد که چگونه بزرگسالان می‌توانند به کودکان در یادگیری مقابله با چالش‌های زندگی کمک کنند. (منبع: https://www.canr.msu.edu)

بزرگسالانی که با فرزندان خود رابطه مبتنی بر اعتماد دارند، کودک را در این که چگونه استرس‌های زندگی را مدیریت کنند و از چالش‌ها عبور کنند یاری می رساند. حضور یک بزرگسال حامی به کودکان کمک می کند تا استرس ناشی از موقعیت های چالش برانگیز را مدیریت کنند و به آنها کمک می کند تا روش ها یا روش های خاص مقابله با استرس را بیاموزند و فرصت هایی برای یادگیری و رشد فراهم می کند.

دانشگاه ایالتی میشیگان نکاتی در مورد کمک به فرزند شما در یادگیری مقابله با چالش ها ارایه می کند که به هم آن در این مقاله اشاره می شود.

>>>>بهترین اسباب بازی برای بچه ها<<<<

یک مثال خوب بزنید.

  • روش های سالم و مناسب برای مدیریت استرس را مدل کنید. اشکالی ندارد که اشتباهات استرس خود را در صورت لزوم با کودکان در میان بگذارید. به آنها بگویید چگونه می‌خواهید این استرس را مدیریت کنید، «من یک پیاده‌روی کوتاه می‌روم و سپس برمی‌گردم و در مورد این موضوع صحبت می‌کنم» یا «قبل از اینکه بخواهم این مشکل را حل کنم، چند نفس عمیق میکشم. ”

آنها را با دوزهای مناسب در معرض استرس قرار دهید.

  • اگر از کودک خود در برابر هر موقعیت استرس زا محافظت کنید، آنگاه فرصت هایی را برای یادگیری نحوه برخورد موثر با عوامل استرس زا از دست می دهند. همانطور که آنها در بزرگسالی رشد می کنند با استرسی مواجه می شوند که شما نمی توانید از آن جلوگیری کنید یا واسطه آن باشید. با کمک به آنها برای تمرین در موقعیت های کوچکتر و کم اهمیت تر به آنها کمک کنید تا برای مقابله با این استرس آماده شوند.

محافظ استرس فرزندتان باشید .

  • کودکانی که رابطه ای پایدار، گرم و قابل اعتماد حداقل با یک بزرگسال دارند، برای مدیریت موقعیت های استرس زا مجهزتر هستند. شما می توانید با حضور، درگیر شدن و حفظ یک منبع حمایتی ثابت برای فرزندتان، به فرزندتان کمک کنید تا با چالش ها مقابله کند.
<<<<نحوه انتخاب کتاب برای کودکان>>>>

اجازه دادن و ترویج ریسک پذیری.

  • به عنوان والدین و مراقبان محافظت از کودکان در برابر هر موقعیت بالقوه استرس زا یا مخاطره آمیزی وسوسه انگیز است. درست مانند کودک نوپایی که راه رفتن را یاد می گیرد، قبل از اینکه درست شود، باید بیفتد و به چند چیز برخورد کند. به فرزندتان اجازه دهید ریسک‌های کوچکی را بپذیرد و به او کمک کنید تا بفهمد هر اتفاقی که در آینده می‌افتد را چگونه مدیریت کند.

به فرزندتان اجازه دهید استرس خود را مدیریت کند.

  • هنگامی که به کودکان ابزار، روش‌ها و فضا می‌دهید تا مدیریت استرس خود را تمرین کنند، آنها نه تنها احساس می‌کنند که بر استرس‌های زندگی خود کنترل دارند، بلکه می‌توانند روش‌هایی برای مدیریت استرس بیابند که برای آنها خوب است. می‌توانید به فرزندتان ایده‌هایی در مورد راه‌هایی برای مدیریت استرس خود بدهید و او را تشویق کنید که از آن‌ها استفاده کند، اما مطمئن شوید که فرصت‌های زیادی برای کودکان فراهم می‌کنید تا با کمی استقلال مسائل خود را حل کنند.

مارا بخوانید و به اشتراک بگذارید:

بررسی علل خجالتی بودن کودکان

چند راه برای آموزش همیاری به دیگران برای کودکان