پاشاتویز اینجاست .. .. .. .. .. جایی که ما هوای بچه هاتونو داریم .. .. .. .. ..

چگونه حیوانات را به کودکان معرفی می کنیم

Thursday، ۲۶ Bahman ۱۴۰۲

چگونه حیوانات را به کودکان معرفی می کنیم

منبع: سایت www.wikihow.com

مطالب مفید در وبلاگ مادرانه..............کلیک کنید

.

.

اگر می‌پرسید چگونه می‌توانید به بهترین شکل به کودکان در سنین پیش از دبستان در مورد حیوانات آموزش دهید، به جای درستی آمده‌اید. ما لیست گسترده ای از ایده ها و بازی های مختلف را گردآوری کرده ایم که می توانید از آنها برای معرفی حیوانات به بچه های خود استفاده کنید. در اینجا برای هر سبک یادگیری گزینه‌هایی وجود دارد، بنابراین با خیال راحت می‌توانید موارد دلخواه خود را انتخاب کنید یا حتی همه آنها را امتحان کنید. برای شروع، به پایین بروید!

1- با موضوع حیوانات آهنگ و ترانه بیابید و بخوانید

برخی از آهنگ‌های کلاسیک مانند «مک‌دونالد پیر مزرعه داشت»، «پروانه شایسته» و «مری بره کوچکی داشت» را بخوانید. آهنگ‌های جدیدی را به صورت آنلاین و با استفاده از موتور های جستجوی مانند گوگل جستجو کنید که می‌توانید با بچه‌های خود بخوانید تا یادگیری در مورد حیوانات مختلف را به یک فعالیت بازیگوش گونه تبدیل کنید. حتی می توانید با کودکان پیش دبستانی خود آهنگ جدیدی بسازید. حتی اگر احمقانه به نظر برسد، آنها آن را دوست خواهند داشت!

2- از فلش کارت های آموزشی کمک بگیرید

از فرزاندان خود بخواهید حیوان روی کارت را شناسایی کنند. شما می توانید بسته های فلش کارت حیوانات را از یک فروشگاه محلی خریداری کنید. همچنین می‌توانید فلش کارت های خانگی طراحی و چاپ کنید یا سعی کنید عکس حیوانات را خودتان بروی کارت ها نقاشی کنید .حیوان را بالا نگه دارید و از کودکان پیش دبستانی خود بخواهید آن را شناسایی کنند. اگر آن را به درستی انجام دادند، آنها را تشویق کنید. اگر اشتباه می کنند، به آرامی آنها را اصلاح کنید و انرژی مثبت را حفظ کنید.

لپ تاب آموزشی عمو پورنگ برای بچه های زیر 7 سال

.

.

3- کتاب های مرتبط با حیوانات برای کودکان بخوانید

چند کتاب ساده حیوانات را از کتابخانه بردارید. کتاب هایی را انتخاب کنید که تصاویر زیادی از حیوانات مختلف دارند. داستان را با صدای بلند بخوانید و به تصاویر کتاب اشاره کنید. از کودکان بخواهید حیوانات موجود در کتاب را شناسایی کنند و اگر اشتباه حدس زدند به آرامی آنها را اصلاح کنند.

4- کاردستی حیوانات درست کنید

با رنگ و کاغذ کاردستی لذت ببرید. شکل های مختلف حیوانات را روی کاغذ کاردستی بکشید و آنها را برش دهید تا بچه های شما بتوانند یک کاردستی سرگرم کننده بسازند. از آنها بخواهید حیوانات مختلف را روی کاغذ طراحی با مداد رنگی یا رنگ غیر سمی نقاشی کنند. لازم نیست آنها هنرمند حرفه ای باشد، فقط مهم است کار سرگرم کننده باشد. در حالی که بچه های شما روی پروژه های هنری خود کار می کنند، در مورد حیوانات مختلف صحبت کنید. تعداد زیادی پروژه هنری مختلف وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. سعی کنید پروژه های هنری مختلفی را با موضوع حیوانات که می توانید با بچه های خود امتحان کنید، جستجو کنید.

5- به کودکان خود برگه های رنگ آمیزی بدهید

از برگه های رنگ آمیزی را چاپ کنید یا از یک کتاب رنگ آمیزی استفاده کنید. چند کتاب رنگ آمیزی با مضمون حیوانات تهیه کنید یا یک دسته از الگوهای خالی حیوانات را چاپ کنید. بگذارید بچه ها از تخیل خود استفاده کنند و از هر رنگی که می خواهند برای پر کردن تصاویر استفاده کنند. در حالی که آنها رنگ می کنند، از زمان استفاده کنید تا در مورد حیواناتی که روی آنها کار می کنند با آنها صحبت کنید.

به عنوان مثال، اگر آنها در حال رنگ کردن یک شیر هستند، می توانید درباره محل زندگی شیرها، یال آنها و نوع غذایی که می خورند صحبت کنید.

6- اجرای نمایش عروسکی

از عروسک های ساده استفاده کنید تا به یادگیری حیوانات کمک کنید. چند طرح ساده از حیوانات را چاپ یا برش دهید و به فرزندانتان اجازه دهید آنها را رنگ یا نقاشی کنند. سپس طرح ها را به انتهای چوب های بزرگ کاردستی بچسبانید. به فرزندانتان اجازه دهید سناریوهای مختلف را با عروسک های چوبی خود به نمایش بگذارند و با آنها در مورد حیوانات صحبت کنید تا در حین سرگرمی یاد بگیرند.

نوت پد های آموزشی با کارایی بالا برای تمامی سنین از 3 سال تا 70 سال

7- بازی چشم بندی را امتحان کنید

به فرزندتان حیوانات پلاستیکی را بدهید و به او توضیحات کافی در خصوص آنها بدهید. سپس سطل پلاستیکی را با حیوانات پر کنید و یک چشم بند روی چشمان کودکان خود بگذارید و از آنها بخواهید چشمان خود را ببندند. به آنها 1 حیوان بدهید و اجازه دهید آن را احساس کنند و سعی کند حدس بزند که چیست. بعد از حدس زدن، بگذارید بررسی کنند که آیا درست حدس زده اند یا خیر.

8- برگزاری مسابقات حیوانات

در مورد چند حیوان مختلف با فرزندان خود صحبت کنید تا آنها بدانند که چه هستند. اسم یک حیوان را نام ببرید و از بچه ها بخواهید هنگام دویدن از آن تقلید کنند. آنها را در بیرون یا جایی با فضای زیادی برای دویدن ردیف کنید. یک حیوان را صدا کنید و از آنها بخواهید مسابقه ای را با تظاهر به آن حیوان انجام دهند تا آن را سرگرم کننده و چالش برانگیز کنند.

به عنوان مثال، می توانید بگویید: "مثل یک فیل بدوید!" و از آنها بخواهید که مانند یک تنه درخت بزرگ بدوند، یا "مثل گرگ بدوید" و آنها را چهار دست و پا بدوید.

مطلب مرتبط: انتخاب بهترین اسباب بازی برای کودکان

9- به باغ وحش سفر کنید

حیوانات را از نزدیک ببینید و بدانید. اگر می توانید یک سفر میدانی داشته باشید، باغ وحش یا آکواریوم محلی را بررسی کنید. تعداد زیادی از حیوانات مختلف را به کودکان خود نشان دهید و کمی در مورد هر یک به آنها بگویید. دیدن حیوانات از نزدیک می تواند یادگیری در مورد آنها را سرگرم کننده و هیجان انگیز کند.

10- به برنامه های مستند حیات وحش نگاه کنید

با بچه هایتان بنشینید و در مورد حیوانات توضیح دهید. اگر نمی توانید به باغ وحش بروید، تلویزیون ممکن است بهترین گزینه بعدی باشد. یک برنامه آموزشی برای کودکان در مورد حیوانات یا یک فیلم مستند حیوانات آماده کنید و اجازه دهید بچه هایتان تماشا کنند. با آنها در مورد حیوانات مختلفی که می بینند صحبت کنید تا به تقویت چیزهایی که در برنامه یاد می گیرند کمک کنید.

تمامی این راه ها باید با نظارت والدین و یا مربیان مربوطه صورت پذیرد و تا حد ممکن از مواجهه کودکان با صحنه ای دلخراش در رابطه با مستند های حیات وحش پرهیز کرد.

ترجمه از پاشاتویز