پاشاتویز اینجاست .. .. .. .. .. جایی که ما هوای بچه هاتونو داریم .. .. .. .. ..

عصابانیت کودکان رو مدیریت کنیم

Friday، ۲۲ Ordibehesht ۱۴۰۲

چرا فرزند شما اینقدر عصبانی است؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود کودک شما بیشتر از سایر کودکان عصبانی به نظر برسد، از جمله: دیدن سایر اعضای خانواده در حال مشاجره یا عصبانیت با یکدیگر، مشکلات ایجاد شده بخاطر روابط دوستی، درگیری تکالیف مدرسه یا امتحانات، احساس استرس، اضطراب یا ترس در مورد چیزی، مقابله با تغییرات هورمونی در دوران بلوغ.

>>>> مطلب مرتبط بخوانید: چند راه برای آموزش همیاری به دیگران برای کودکان

ممکن است برای شما یا فرزندتان مشخص نباشد که چرا آنها احساس عصبانیت می کنند. اگر اینطور است، مهم است که به آنها کمک کنید تا بفهمند چه چیزی ممکن است باعث عصبانیت آنها شود.

با هم خشم را کنترل کنید

با کودک خود همکاری کنید تا به او کمک کنید تا خشم خود را کنترل کند. به این ترتیب به فرزندتان اجازه می دهید تا بفهمد که مشکل خشم است نه او. در مواجهه با بچه های کوچکتر، این می تواند سرگرم کننده تر و خلاق تر باشد. به خشم یک نام بدهید و سعی کنید آن را برای فرزند خو مجسم کنید. - برای مثال، عصبانیت می تواند آتشفشانی باشد که در نهایت منفجر شود. نحوه پاسخ شما به خشم می تواند بر نحوه پاسخ کودک شما به خشم تأثیر بگذارد. اینکه آن را به چیزی تبدیل کنید که با هم به آن بپردازید، می تواند به هر دوی شما کمک کند. به کودک خود کمک کنید تا علائم خشم را تشخیص دهد توانایی تشخیص زودهنگام علائم خشم می تواند به فرزند شما کمک کند تا تصمیمات مثبت تری در مورد نحوه مدیریت آن بگیرد. برای مثال به فرزند خود یاد دهید داد زدن یکی از نشانه های بروز خشم و یا فوران آتشفان هست.

>>>> مطلب مرتبط بخوانید: چقدر در مورد کتاب مناسب برای کودکانتان اطلاع دارید؟

در مورد احساسات کودک خود در هنگام عصبانیت صحبت کنید.

به عنوان مثال، آنها ممکن است متوجه شوند که: قلب آنها تندتر می زند عضلات آنها منقبض می شود دندان هایشان را به هم فشار می دهند مشت می کنند شکمشان می پیچد نکاتی درباره عصبانیت فرزندتان با هم کار کنید تا بفهمید چه چیزی باعث خشم می شود. در مورد راهبردهای مفید برای مدیریت خشم صحبت کنید. شما می توانید فرزندتان را تشویق کنید:

1- تا 10 بشمار از موقعیت دور شوید

2- آهسته و عمیق نفس بکش

3- برای کاهش تنش، مشت هایشان را گره کرده و باز کنید

4- با یک فرد قابل اعتماد صحبت کنید

5-برای آرامش به یک مکان خصوصی بروید

>>> اینو بخونید.... بررسی علل خجالتی بودن کودکان