پاشاتویز اینجاست .. .. .. .. .. جایی که ما هوای بچه هاتونو داریم .. .. .. .. ..

گرمایش زمین به زبان کودکان

Tuesday، ۱۴ Aazar ۱۴۰۲

گرمایش زمین چیست؟

منبع :سایت ducksters.com

گرمایش جهانی اصطلاحی است که برای توصیف افزایش میانگین دمای زمین استفاده می شود. زمین قبلاً تغییرات دما را پشت سر گذاشته است. زمین حتی چندین دوره یخبندان را پشت سر گذاشته است، این بدان معنی است که دما به میزان قابل توجهی کاهش یافت و بسیاری از جهان پوشیده از یخچال های یخی بود.

در اینجا چند مورد از چیزهایی است که دانشمندان (دانشمند کوچولو شو) فکر می کنند ممکن است با افزایش دما اتفاق بیفتد. برخی از آنها در حال حاضر اتفاق می افتد:

ذوب برف های یخچالی:

بسیاری از یخچال های طبیعی در حال حاضر در حال ذوب شدن و کوچک شدن در سراسر جهان هستند. در صورت افزایش دما، ذوب شدن آنها ادامه خواهد یافت و در نتیجه سطح اقیانوس ها بالا می رود و این می تواند باعث سیل در شهرهای واقع در نزدیکی ساحل شود.

<<< مطالب مرتبط را اینجا بخوانید >>> ((( اسباب بازی فکری مونته سوری چه نوع اسباب بازی هایی هستند و چه فوایدی دارند )))
مهاجرت حیوانات :

با گرم شدن بیش از حد زیستگاه های قدیمی حیوانات به نقاط خنک تر مهاجرت می کنند. این می تواند زنجیره غذایی را بر هم بزند و برخی از گونه ها را در معرض خطر انقراض قرار دهد.

آب و هوای طوفانی:

برخی از دانشمندان فکر می کنند که گرم شدن هوا باعث ایجاد طوفان های قوی تر و همچنین خشکسالی ها و سیل های بیشتر در مناطق مختلف جهان می شود.

تغییر در اکوسیستم:

زیست بوم های هوای سرد مانند استب ها و تندرا ها کوچک می شوند، در حالی که بیابان ها به گسترش خود ادامه می دهند.

چه چیزی باعث گرم شدن کره زمین می شود؟ >>(دستکش زمستانی برای گرم شدن دست ها)<<

گرمایش زمین موضوع بسیار پیچیده ای است. برخی از دانشمندان در مورد علت افزایش دما که در پایان قرن بیستم رخ داد، اختلاف نظر دارند. چیزهایی که می توانند بر گرمایش جهانی تأثیر بگذارند عبارتند از: نوسانات دمای طبیعی سیاره، گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن، فوران های آتشفشانی و افزایش فعالیت خورشیدی.

در مورد آن جه می توانیم انجام دهیم؟

ما نمی توانیم در مورد نوسانات طبیعی زمین، فوران های آتشفشانی یا فعالیت خورشید کار زیادی انجام دهیم، اما می توانیم بر میزان گازهای گلخانه ای منتشر شده در هوا تأثیر بگذاریم. بسیاری از فعالیت های روزمره ما باعث می شود که دی اکسید کربن بیشتری در جو منتشر شود، از جمله رانندگی با اتومبیل <<اینجارو ببین ...حتما<<< و استفاده از برق. می توانید با تلاش برای کاهش میزان برق مصرفی و همچنین میزان رانندگی شما (یا والدینتان) و استفاده تکردن از هواپیما کمک کنید. چیزهایی مانند همراهی با ماشین استفاده از اتوبوس و مترو و کاشت درخت می تواند کمک کننده باشد.

مطالب مرتبط را اینجا بخوانید......

ترجمه و ارایه: پاشاتویز