پاشاتویز اینجاست .. .. .. .. .. جایی که ما هوای بچه هاتونو داریم .. .. .. .. ..

فواید آب بازی برای کودکان در فصل تابستان

Tuesday، ۶ Tir ۱۴۰۲

فواید آب بازی برای کودکان در فصل تابستان

منبع:www.kidsclubchildcare.com.au

آب بازی کودکان فرصتی را برای توسعه مهارت های حرکتی در همه رده های سنی فراهم می کند. اعمالی مانند ریختن، پاشیدن، هم زدن و فشردن همه حرکات مهمی هستند که منجر به افزایش مهارت های حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم می شوند.

>>مطلب مرتبط بخوانید: عصبانیت کودکان را مدیریت کنیم

آشنا کردن کودکان با بافت‌های جدید مرتبط با آب و دما می‌تواند یک تجربه حسی شگفت‌انگیز باشد. عمل کردن پمپ آب در محوطه بازی در فضای باز یکی از فعالیت های مورد علاقه کودکان پیش دبستانی ما است و مطمئناً به ساخت عضلات بازو کمک می کند.

آب بازی برای نوزادان امکان اکتشاف مواد جدید را فراهم می کند و به کودکان فرصت می دهد تا اکتشاف کنند. مشاهده شناور یا یک کشتی و حتی یک شاخه یا کاغذ، به روشی بسیار عملی به آنها یاد می دهد که شناوری اشیا و یا غرق شدن آ نها چگونه و چرا اتفاق می افتد. اما مهمتر از همه، آنها را به استفاده از تخیل تشویق می کند که نقش مهمی در رشد آنها ایفا می کند.

مزایای آب بازی بی پایان است. یکی از این مزایا کلمات جدیدی است که می توان یاد گرفت. در حالی که با آب سرگرم می شوید، بحث هایی را که می توانید با فرزندتان داشته باشید تصور کنید. مکالمه هایی که باید با استفاده از کلمات جدید مانند حوض، نم، عمق، زهکش، جریان، خیس، نم نم باران و غربال انجام شود بی پایان است!

>>مطلب مرتبط بخوانید: نحوه انتخاب کتاب برای کودکان

یکی دیگر از فواید آب بازی در اوایل کودکی این است که هم می تواند کودکان خردسال را نیرومند و هم آرام کند، با آب بازی ملایم فواید حسی را به همراه دارد و به کودکان اجازه می دهد تا آرام شوند، افکار خود را مرتب کنند و آرام شوند. هنگامی که با یک فعالیت آرام و تکراری مانند اسفنج کردن، ریختن یا به سادگی عبور دادن دستان آنها در آب مواجه می شوید، می تواند حواس آنها را باز کند و آنها را تشویق کند که روی یک فعالیت تمرکز کنند.

>>>>وبلاگ دانستنی های مادرانه........ کلیک کن و از مطالب مفیدش لذت ببر