پاشاتویز اینجاست .. .. .. .. .. جایی که ما هوای بچه هاتونو داریم .. .. .. .. ..

چند راه برای آموزش همیاری به دیگران برای کودگان

Monday، ۲ Aabaan ۱۴۰۱

منبع:www.parentcircle.com

با آموزش کمک به دیگران به فرزندتان، می توانید جنبه ای از شخصیت او را که اطرافیانش از او قدردانی می کنند، نشان دهید. کمک به دیگران همچنین باعث می شود فرزند شما متوجه شود که کمک به اطرافین یک مسیولیت اجتماعی است.

اما، چگونه می توانید به کودک خود یاد دهید که به دیگران کمک کند؟ بیایید به چند روش ساده و کاربردی برای ایجاد عادت کمک به دیگران در کودک خود نگاه کنیم.

1. تاکید کنید که کارهای خوب و کمک به هم نوع از خانه شروع می شود: زمانی را به یاد بیاورید که چرت می زدید و برق قطع می شد. زمانی که از خواب بیدار شدید و متوجه شدید که کودکتان به طرز ناشیانه ای روزنامه را تکان می دهد و سعی می کند شما را خنک کند. عمل فداکارانه او قلب شما را منقلب می کند. با این حال، آنچه که چنین اعمالی در مورد فرزند شما نیز آشکار می کند این است که او می داند که وظیفه او کمک به اعضای خانواده است. با انجام چند کار ساده مانند آوردن یک لیوان آب برای شما، گذاشتن ظروف کثیف در سینک ظرفشویی و غیره، او را تشویق کنید تا به شما کمک کند.

2. سپردن مسئولیت ها: زمانی که فرزند شما از مهدکودک فارغ می شود، او قادر خواهد بود تا چند کار را به تنهایی انجام دهد. فرزندتان را از تمام کارهایی که برای او انجام می دهید آگاه کنید و سپس مسئولیت انجام برخی از این کارها را به تنهایی به او بسپارید تا کمی استراحت کنید. برخی از کارهایی که او می تواند انجام دهد عبارتند از: مراقب خواهر یا برادر کوچکترش در حالی که شما در آشپزخانه هستید، آبیاری گیاهان، چیدن بشقاب ها روی میز ناهارخوری، گردگیری مبلمان (اگر کودک شما به گرد و غبار حساسیت ندارد). با گذشت زمان، او یاد خواهد گرفت که نه تنها در خانه، بلکه به کسانی که در خارج از خانه خود هستند نیز دست کمک دراز کند.

3. تکرار کنید تا تقویت شود: ضرب المثل قدیمی "تمرین یک مرد را کامل می کند" زمانی صادق است که به فرزند خود کمک کنید به دیگران کمک کنید. فعالیت مفیدی را انتخاب کنید که فرزندتان می تواند به صورت دوره ای، هر روز، یا یک بار در هفته یا یک دو هفته انجام دهد، مانند بیرون بردن یک همسایه مسن برای پیاده روی روزانه یا استفاده از بخشی از پولی که هر ماه پس انداز می کند برای خرید مداد و پاک کن برای کودکی که توان مالی آن را ندارد. تشویق او به مشارکت مستمر در چنین اقداماتی برای کمک به دیگران، عادت کمک کردن را تقویت می کند.

4. دیگران را مقدم بر خود قرار دهید: داستان هایی از کتاب های مربوط به یک کودک مفید بخوانید یا تصاویر کودکی را که به دیگران کمک می کند به او نشان دهید. همچنین می توانید تصاویر کودکانی را که در حال انجام فعالیت های مختلف هستند به او نشان دهید و از او بخواهید به کسانی که به دیگران کمک می کنند و کسانی که کمک نمی کنند اشاره کند. به او بفهمانید که به جای اینکه همیشه نگران آسایش خود باشد، باید نیازهای دیگران را مقدم بر خود قرار دهد.

منبع:www.parentcircle.com