پاشاتویز اینجاست .. .. .. .. .. جایی که ما هوای بچه هاتونو داریم .. .. .. .. ..

بخونید: جلوگیری از سرما خوردگی در کودکان در زمستان

Sunday، ۲۰ Aazar ۱۴۰۱

چند نکته کلیدی بای جلوگیری از سرما خوردگی کودکان برای شما ماردان عزیز یادآور می ش.یم که به نظر ساده ولی بسیار مهمند. منبع سایت onlymyhealth.com

نکته اول : شست شوی دست ها

دست ها مسری ترین مکان هایی هستند که عفونت از آنجا سرایت می کند. بنابراین شستن مکرر دست‌های کودکان برای اینکه دچار سرماخوردگی یا سایر عفونت‌ها نشوند ضروری است. یکی دیگر از عوامل مهم این است که در زمستان یا هوای سرد بچه ها به دلیل سردی هوا از آب فرار می کنند و دست های خود را می شویند، از طرفی به چیزهای زیادی هم دست می زنند. بنابراین مهم است که آنها را وادار کنیم دست های خود را در فواصل زمانی زیاد بشویند تا سرما نخورند.

نکته دوم:استفاده از ضد عفونی کننده ها

در این دوره که اجتناب از عفونت هایی مانند ویروس کرونا بسیار سخت است، ضدعفونی کننده های دست تنها امید باقی مانده است. ضدعفونی‌کننده‌های معمولی دست نمی‌توانند به طور کامل از شر میکروب‌ها خلاص شوند، از این رو استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های دست مبتنی بر الکل که محافظت بهتری را ارائه می‌کنند، مهم می‌شود. همچنین در مواقعی که نمی‌توانید دست‌ها را با صابون‌ بشویید، ضدعفونی کننده به یک پشتیبان حیاتی برای جلوگیری از سرما خوردگی در فصل زمستان تبدیل می‌شود.

یک بطری کوچک ضدعفونی‌کننده دست را نیز در کیف بچه‌تان قرار دهید و مطمئن شوید که ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر ژل هستند. ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر ژل می‌توانند برای استفاده کودکان ایمن‌تر باشند، زیرا در چشم نواحی حساس پاشیده نمی‌شوند.

نکته سوم:

به فرزندان خود بیاموزید که به جای آلوده کردن اطراف یا دستان خود، در آرنج خود سرفه یا عطسه کنند. این به یک دلیل ساده است که عطسه در دستان شما می تواند مجدداً شما را با عفونت های ویروسی و باکتری ها در هنگام لمس صورت یا هر قسمت از بدن آلوده کند. همچنین پوشاندن دست ها با آرنج از خطر گسترش عفونت جلوگیری می کند. اگر از دستمال یا دستمال کاغذی برای جمع‌آوری سرفه یا عطسه استفاده می‌کنید، سعی کنید آن‌ها را در محل شستشو قرار دهید یا دور بیندازید زیرا نگه داشتن آن در کنار خود می‌تواند احتمال عفونت را افزایش دهد. همچنین به کودکان بیاموزید در معرض عطسه دیگران قرار نگیرند و در صورت مشاهده علایم سرما خوردگی به دوستان خود (مستقیما و یا از طریق معلم ) ماسک پیشنهاد کنند.