پاشاتویز اینجاست .. .. .. .. .. جایی که ما هوای بچه هاتونو داریم .. .. .. .. ..

10 حقیقتی که درباره کودکان باید بدانید (قسمت اول) منبع: UNICEF

Wednesday، ۱۶ Shahrivar ۱۴۰۱

10 حقیقتی که درباره کورکان باید بدانید (قسمت اول) منبع: UNICEF

  1. نوزاد چهره مادر یا پرستار خود را می بیند و دوست دارد به لبخندها و صداهای او پاسخ دهد. صورت مراقب کودک، چیزی است که کودک نوزاد می خواهد به آن نگاه کند. والدین کودک علی الخصوص مادر کودک باید از بدو تولد - و حتی قبل از تولد - با کودک خود صحبت کند.
  2. نوزادان با واکنش به کوچکترین حرکت و صدا، حتی بوی پرستار، ارتباط برقرار می کنند. هنگامی که مراقب کودک پاسخ می دهد، تعامل بین مراقب و کودک مانند یک رقص می شود. این رابطه خاص ممکن است در هنگام تغذیه از همان روزهای اول ایجاد شود. کودک به طور ایمن به کسی که دائماً او را در آغوش می گیرد، دوستش دارد و به او کمک می کند احساس امنیت کند، "پیوند" می کند. این ارتباط یا پیوند برای یک عمر باقی می ماند.
  3. بچه ها کنجکاو هستند. آن‌ها می‌خواهند بفهمند که چگونه می‌توانند بر افراد و چیزهای اطرافشان تأثیر بگذارند، حتی از همان ماه‌های اول. کودکان با بازی کردن و امتحان کردن چیزها، و با مشاهده و کپی کاری که دیگران انجام می دهند، یاد می گیرند. یک تعامل مداوم بین کودک و محیط او وجود دارد که بر رشد کودک تأثیر می گذارد.
  4. بیشتر چیزهایی که بچه ها یاد می گیرند، در سنین پایین یاد می گیرند. مغز قبل از تولد و در دو سال اول زندگی سریعترین رشد را دارد. سلامتی خوب، تغذیه خوب و پرورش در این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 80 درصد ساختار مغز انسان در سنین 0 تا 3 سالگی شکل می گیرد و 90 درصد ساختار مغز انسان تا سن 5 سالگی شکل می گیرد.
  5. کودکان در حین یادگیری به محیطی امن نیاز دارند. کودکان همیشه در حال کشف چیزهای جدید و یادگیری مهارت های جدید هستند. آنها به محیط فیزیکی تمیز، ایمن و محافظت شده نیاز دارند تا در هنگام بازی و یادگیری از صدمات و حوادث در امان باشند. بیش از 200 میلیون کودک زیر 5 سال نمی توانند توانایی های خود را شکوفا کنند.

منبع تصویر :UNICEF